HOROZ İLE TAVUK

29.03.2012 11:12

Bir zamanlar bir yerlerde bir tavuk ve bir horoz vardı. Bir gün çöp kutusunu karıştırırlarken, tavuk bir erik buldu. Çekirdeği yemek istedi, fakat çekirdek boğazında durdu ve boğulacaktı. Horozdan rica etti:

- Horoz kardeş, bana kuyudan su getirir misin, yoksa boğulacağım. Horoz kuyuya gitti.

- Kuyu! Kuyu! Bana su ver. Ben suyu tavuğa götüreceğim; çünkü boğulacak.

- Hayır, dedi kuyu. Eğer bana yeşil bir ağaç dalı getirirsen sana suyu veririm. Horoz ağaca gitti.

- Ağaç kardeş! Bana yeşil bir dal ver. Ben onu kuyuya vereceğim oda bana su verecek. Suyu tavuğa götüreceğim çünkü o boğulacak.

- Tabi ki hayır, dedi ağaç. Eğer bana güzel bir kızdan bir taç getirirsen veririm. Horoz güzel kıza gitti.

- Güzel kız! Güzel kız! Bana bir taç verir misin? Ben onu ağaca vereceğim, ağaç bana dal verecek, ben dalı kuyuya vereceğim, kuyu bana su verecek ve böylece tavuğu kurtaracağım.

- Hayır, veremem dedi, güzel kız. Eğer bana ayakkabıcıdan ayakkabı getirirsen veririm, dedi. Horoz ayakkabıcıya gitti.

- Ayakkabıcı! Ayakkabıcı! Bana ayakkabı verir misin? Onu kıza götüreceğim, o bana bir taç verecek, ben onu ağaca götüreceğim, o bana su verecek ve ben onunla tavuğu kurtaracağım.

- Hayır, dedi değirmenci. Eğer bana bir domuzda bir kıl getirirsen sana un veririm. Horoz damıza gitti,

- Domuz kardeş! Domuz kardeş! Bana bir kıl verir misin? Ben onu değirmenciye vereceğim o bana un verecek, unu alıp ayakkabıcıya vereceğim o bana ayakkabı verecek, ayakkabıyı kıza götüreceğim o bana bir taç verecek, ben tacı ağaca götüreceğim o bana bir dal verecek, ben dalı kuyuya götüreceğim o bana su verecek ve böylece tavuğu kurtaracağım.

- Hayır, dedi domuz. Eğer bana hizmetçiden yem getirirsen sana kıl veririm. Horoz hizmetçiye gitti.

- Hizmetçi! Hizmetçi! Bana biraz yem verirsen ben onu domuza veririm, o bana bir kıl verir ben onu değirmenciye veririm o bana un verir ben unu ayakkabıcıya veririm o bana ayakkabı verir, ben ayakkabıyı kıza veririm o bana taç verir, ben o tacı ağaca veririm, o bana dal verir, ben dalı kuyuya veririm o bana su verir ve böylece tavuğu kurtarırım, dedi.

- Hizmetçi ona yemi verdi, o yemi domuza götürdü, domuzdan kılı alıp değirmenciye verdi, ondan unu alıp ayakkabıcıya götürdü, ayakkabıcıdan ayakkabıyı alıp güzel kıza verdi, güzel kızdan tacı alıp ağaca verdi, ağaçtan dalı alıp kuyuya götürdü. Kuyudan suyu alıp tavuğa götürdü, ama tavuk çoktan boğulmuştu.

- Eğer tavuk boğulmamış olsaydı hikâye devam edecekti. 

HOROZ ¦-LE TAVUK.pdf (164,9 kB)