İŞE YARAMAZ HAYVANLAR

29.03.2012 11:11

Bir zamanlar yaşlı bir horoza sahip olan bir adam varmış , ve demiş ki:

-Bu ancak tencereye yarar

Hizmetçiyi gönderdi ve dedi ki:

'Yarın gidip horozu yakalayacaksın ve onu kesip tencerede pişireceksin'.

Horoz bunların dediklerini duyar.

Ben uzaklara kaçacağım ve yakalanmayacağım.

Gece düştüğünde, horoz dağlara kaçar,yürür yürür ve yaşlı bir eşekle karşılaşır.

Horoz derki:

-Nereye gidiyorsun ?

Ve eşek dedi ki:

-Yaşlı olduğum için sahibim beni dağlara attı.

Horoz da derki:

-Aynı şeyi bana yaptılar, çok kısa süre önce beni çorba yapacaklardı ki, ben kaçmaya karar verdim.

Eşek derki:

-Öyleyse bir grup kurabiliriz.

Horoza iyi bir fikir gibi göründü ve yürümeye başladılar.

Yolları üzerinde bir boğa görürler, ve horoz dedi ki:

-Günaydın efendim, bu dağlarda ne yapıyorsun?

Ben mi ? Ben daima buralardayım, yaşlı olduğum için kimse beni merak etmiyor.

Bize katılmak ister misin?

Boğa da onlara katılır

yolculukları sırasında bir tazı ile karşılaşırlar ve horoz onu selamlar:

-Günaydın efendim! Bu kadar erkenden nereye gidiyorsun?

Tazı sahibinin onu yaktığını söyler.

Horoz tazıya onlara katılmasını söyler ve tazı da onlara katılır.

Daha sonra umutsuzca miyavlayan bir kedi görürler.

Horoz derki:

-Bu ağacın üstünde ne yapıyorsun?

Ve kedi hikayesinini anlatır:

-Bir ay önce bakıcım beni tenceredeki eti yemekle suçladı.

Evin hanımı eve geldiğinde beni tekmeledi ve evden dışarı attı.

Şuan da çok açım.

'niçin bize katılmıyorsun?' dedi horoz.

Kedi de gruba katılır.

Horoz nasıl yiyecek bulabileceklerini anlatır ve uzakta bir ev görürler.

Kedi derki:

-Oraya gitmek zorundayız.

Hızlıca yürürler ve evin yakınlarına gelirler, horoz derki:

-Evin etrafını saracağız.

Bir işaret verildiğinde, hep birlikte çok güçlü bir şekilde şarkı söyleyeceğiz ve hırsızları korkutacağız.

Horoz çatıya tırmanır.

Eşek ve boğa pencerenin kenarında dururlar.

Köpek ve kedi kapıda dururlar.

Hep birlikte aynı anda şarkı söylerler ve ses çıkarırlar.

Hırsızlar bu sesleri duyduklarında kaçarlar.

Patron derki:

-Onlar şeytan! Onlar şeytan! Ve hırsızlar uzağa kaçarlar.

Horoz damdan iner ve derki:

-Arkadaşlar buyurun ve yiyin.

Her şey var !

Onlarda eve girerler ve doyasıya yerler. Kedi derki:

-O kadar çok peynir yedim ki balon gibi oldum. Horoz derki:

-Şuan saklanmak zorundasınız. Çünkü hırsızlar geri gelecekler.

Tüm hayvanlar saklanırlar. Bir hırsız içeriyi araştırır, horoz onu görür ve diğerlerini uyarır. Hırsız içeri girdiğinde kedi yüzünü cırmalar, hırsız burnum diye bağırır. Kaçar ve yere düşer. Köpek ısırır, eşek tekmeler, boğa gürler,horoz çatıda öter.

Zavallı hırsız diğerleriyle beraber geri gider ve onlara her şeyi şeytanların yaptığını söyler.

Kötü bir şey vardı ve onu bana getirin ! Onu bana getirin! Diye ağlıyordu der.

SPAIN

¦-SE YARAMAZ HAYVANLAR.pdf (395,5 kB)