MARGARİTA VE YEDİ HIRSIZLAR

29.03.2012 11:20

Bir zamanlar, yedi oğlu ve bir kızı olan bir çift vardı. Babası kızını çok seviyordu ama oğullarına karşı çok kabaydı. Birkaç yıl sonra oğulları evi terk etmeye karar verdi.

-Oğul 1: Mariquita, biz uzağa gideceğiz. -Oğul 2: Ama biz bu yüzüğü sana vermek istiyoruz.

-Mariquita: Çok teşekkür ederim ve özen gösteririm.

Aradan yıllar geçti ve Mariquita daha da güzelleşti. Annesi ona karşı kıskançlık hissetmeye başladı. Her gün yatak odasına gider ve şöyle der:

-Sevgili ayna, benden güzeli var mı?

Ve ayna her zaman aynı cevabı verir:

-Hayır, yok.Siz dünyanın en güzel kadınısınız.

Ama bir gün herşey farklılaştı.

-Anne: Sevgili ayna, benden daha güzel kimse var mı?

-Ayna: Evet, var.Kızınız sizden daha güzel.

Anne çok öfkelendi ve kızını öldürmeye karar verdi. Hizmetçilerini çağırdı ve şöyle dedi:

-Mariqiuta'yı alıp ormana götür.Sonra da onu öldürüp kalbini bana getir.

-Hİzmetçi: Tabi efendim biz bunu yaparız.

Ama bunu yapamadılar,bu yüzden bir köpek bir köpek öldürdüler ve kalbini aldılar.

-Hizmetçi 1: Biz onu öldürdük,kalbi burada.

-Anne: Hahaha,ben şu anda dünyanın en güzel kadınıyım.

Bu arada Mariquita ormanın içinde yürümeye başladı.Bİrkaç saat sonra,dinlenmek küçük bir ev

B

buldu.Orada yedi tabak ile yedi masa vardı.O,evi temizledi ve yemek pişirdi.Sonra bir ağacın arkasına saklandı ve ev sahiplerinin gelmesini bekledi.Yedi hırsızlarmış bu evin sahibi.Eve geldiklerinde,evin temizlenmiş olduğunu gördüler ve çok şaşırdılar.

-Hırsız 1: Buraya ne oldu?

-Hırsız 2: Herşey temiz.

-Hırsız 3: Ve yemek hazır.

-Hırsız 4: Bu zehirli olabilir

-Hırsız 5: Köpek için biraz ayırın.

-Hırsız 6: Hiçbir şey olmamış

-Hırsız 7:Biz de onu yiyebiliriz.

Her hafta aynı devam etmiş ama bir gün yemeği hazırlayan kişinin kim olduğunu keşfetmeye karar vermişler.

-Hırsız 1: Bugün bu gizemi keşfetmek için burada bekleyeceğim.

Ancak Mariquita çok akıllı olduğu için bu hırsızları saydı ve o serserileri keşfetti.

-Mariquita: Bir,iki,üç,dört,beş,altı,sadece altı.Altı serseri.

Hırsızlar,eve daha önce gizemli bir adamı keşfetmek için geri dönmeye karar verdi.

-Hırsız 1: Kim var orada?

-Hırsız 2: Ve orada ne yapıyor?

-Mariquita: Benim... Benim...

-Hırsız 3: Yüzüğün bak!

-Hırsız 4: O bizim kardeşimiz.

Hepsi çok mutlu oldular.Onlar mutluluklarını dans ederek ve şarkı söyleyerek kutladılar. -Hırsız 6: Burada bizimle yaşamaya devam etmelisin.

-Hırsız 7: Ama çok dikkatli olmalısın ve kapıyı kimseye açmamalısın.

-Mariquita: Söz veriyorum.

Bir gün sonra,Mariquita'nın annesi aynasına bakarak sordu:

-Anne: Sevgili ayna,benden güzeli var mı bu dünyada?

-Ayna: Tabiki var.Sizin kızınız sizden güzel.

-Anne: Ama bu imkansız.O öldü.

-Ayna: Hayır,o ölmedi.Ormanda yedi hırsızlarla beraber ormanda yaşıyor.

-Anne: İnanamıyorum! Bu korkunç! O ölmek zorunda.

Mariquita'nın annesi çok sinirlendi.O,korkunç cadıdan yardım istemek için ziyaretine gitti.

-Anne: Sayın cadı,bana yardın eder misiniz?

-Cadı: Sen ne yapmak istiyorsun?

-Anne: Ben kızımı öldürmak istiyorum.

-Cadı: Biliyorum.Bak bu sihirli tişört.

-Anne: Sihirli?

-Cadı: Evet,bu o.Onu ziyarete gideceğim ve o bunu koyduğunda ölecek.

-Anne: Çok teşekkür ederim.

-Cadı: Birşey değil.Şimdi evine git ve endişelenme.

Ve cadı tişörtü alıp kızı ziyarete gider,kapıyı çalar.

-Mariquita: Kim o?

-Cadı: Benim,büyükannen.Senin için bir hediyem var.

-Mariquita(kapıyı açar.): Günaydın.

-Cadı: Buradasın.Bu senin için,güzel bir gömlek.

-Mariquita: Oh,bu gerçekten çok güzel! Teşekkür ederim.

Mariquita gömleği giydiğinde yere düşer.Ölmüş görünüyordur.Cadı güler ve yola koyulur.Birkaç dakika sonra hırsızlar eve gelir.

-Hırsız 1: Aman tanrım!!!

-Hırsız 2: Ne olmuş burada böyle?

-Hırsız 3: Kız kardeşimiz !!

-Hırsız 4: O ölmüş.

Çok üzülürler.Kızı kristal bir kutuya koyarlar ve denize atarlar.Ülkenin prensi balığa çıktığında kutuyu bulur.

-Prens: Bu da nedir? Aman tanrım ! Ne güzel bir kız ! Yardımcılarım !

-Yardımcı 1: Evet efendimiz.

-Prens : Hemen! Hemen kutuyu alın ve saraya götürün !

-Yardımcı 2: Tebi,efendimiz.

-Prens: Onu benim odama koyun.Kimse bilmeyecek.

Prens çok üzülür.Kıza aşık olmuştur fakat kız uyanmaz.Bir gün kral kızı farkeder.

-Kral: Bu kız da kim? Ve burada ne yapıyor?

-Prens: O benim aşkım.O uyandığında onunla evleneceğim.

-Kral: Sen delisin! O öldü! Onu gömmeliyiz!

-Prens: Ama... Bunu yapamazsın! O benim aşkım.

-Kral: Sevgili oğlum,onu gömmek için herşeyi hazırlayacağım.

Cenaze için herşey hazırlandığında,Bir hizmetçi yatak odasına girer ve kutuyu farkeder.

-Hizmetçi: Oh,ne güzel bir kız ve ne güzel bir bluz.! Bu bluzun bu şekilde atılması ne yazık!

Hizmetçi bluzu çıkartırken Mariquita uyanır.

-Hizmetçi: Aman tanrım! Ne oldu böyle? Prens! prens! Buraya gelin ! Hemen!

-Prens(koşarak odaya girer.): Bu bir mucize! Brnim sevgili prensesim.Sen uyuduğun sürede ben sana aşık oldum.Benimle evlenmek istiyor musun?

-Mariquita: Tabii ki,istiyorum.

Olanlar hakkında konuşurlar ve düğün hazırlıklarına başlanır.Mariquita'nın annesi cezalandırılır ve cadı da bir yerde yakılır.Mariquita,prens ve erkek kardeşleri hep mutlu oldular.

İSPANYA MASALI

Mariquita ve yedi h¦-rs¦-zlar..pdf (904,2 kB)